درمان ناباروری

یکی از مهم‌ترین اندیشه‌هایی که زوجین باید داشته باشند، درک صحیحی از مفهوم ناباروری و نازایی است. در ابتدا باید توجه داشت که ناباروری به معنای عدم باروری در زندگی نیست، اما سوال اصلی این است که چه معنای دقیقی به ناباروری داده می‌شود؟ بر اساس تعریف جدیدترین جامعه پزشکان باروری آمریکا، نازایی به عنوان یک بیماری شناخته می‌شود.
اگر با تمام تلاش‌هایی که انجام داده‌اید هنوز هم نتوانستید باردار شوید و این موضوع نگرانی برای شما ایجاد کرده است، باید بدانید که آمار نشان می‌دهد در سراسر جهان تنها ۱۰ تا ۱۵ درصد از زوجین در سن باروری با مشکل ناباروری مواجه هستند. بر اساس نظر پزشکان، تنها زمانی که زوجین پس از یک سال رابطه جنسی منظم و بدون استفاده از روش‌های پیشگیری، باردار نمی‌شوند، می‌توان ناباروری را تشخیص داد.
البته لازم به ذکر است که این بازه زمانی برای خانم‌های بالای ۳۵ سال، شش ماه در نظر گرفته می‌شود. بر خلاف باورهای خرافی و رایج قدیمی که فقط زنان را مسئول بارداری نمی‌دانستند، عوامل ناباروری ممکن است ناشی از مشکلات در هر یک از زوجین (چه زن و چه مرد)، هر دوی آن‌ها یا ترکیبی از عواملی باشد که مانع بارداری یا ادامه آن می‌شوند.
 

نوبت گیری آنلاین