sperm-fertilising-egg

در این عصر پر از رشد و پیشرفت، به وسیله‌ی دانش بی‌نظیری که در حوزه‌های شناخت، درمان و پیشگیری از بیماری‌ها به دست آمده، دنیایی گسترده‌تر با اقداماتی فعالانه برای حمایت از بیماران پیش روی ما گشوده شده است. روش‌های پیشگیری و درمان بیماری‌های قابل انتقال، به خصوص بیماری‌های عفونی، به‌طور قابل توجهی مؤثرتر شده است. مراکز درمانی، بهتر و کارآمدتر تجهیز و بهره‌مند از فناوری‌های نوین‌تر شده‌اند، روش‌های درمانی نوآورانه‌تر و داروهای موثرتری به‌وجود آمده است و به مهم‌ترین نقطه، نیروهای متخصص بیشتری آموزش داده شده‌اند تا به‌صورت متمرکز و علمی، به مشکلات بیماران پرداخته و راه‌حل‌های مناسبی را ارائه دهند.

اختلالات باروری، به‌عنوان مثال سقط‌های مکرر و ناباروری، از مسائلی پیچیده و حساسی هستند که خانواده‌ها را مورد تأثیر قرار داده‌اند. در حال حاضر، 15 درصد از جامعه فعال و متولد با این مشکلات مواجه هستند. با پیشرفت‌های اخیر در زمینه شناخت علت این اختلالات، ناهنجاری‌ها و بیماری‌های ژنتیکی به‌عنوان عامل اصلی این مشکلات شناخته شده‌اند. این ناهنجاری‌ها می‌توانند مربوط به اختلالات مختلف کروموزومی در زوجین و حتی در جنین باشند. بر اساس بررسی‌های متعدد، اختلالات کروموزومی به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین عوامل سقط‌های مکرر جنین و ناهنجاری‌های متعدد شناخته شده‌اند که با انجام آزمایشات مختلف کروموزومی قابل تشخیص و پیگیری هستند.

یک نکته دیگر که بسیار مهم است، این است که پیشرفت‌های درمانی و تشخیصی به‌طور قابل ملاحظه‌ای، علاوه بر تأثیر بسزایی در درمان ناباروری، امکان تولد فرزندان سالم را در خانواده‌هایی که تاریخچه‌ای از بیماری در والدین یا فرزندان قبلی داشته‌اند، فراهم می‌کند. به‌عنوان مثال، افراد مبتلا به بیماری‌های ژنتیکی، دیگر محکوم به زندگی بی‌ثمر نیستند و می‌توانند به‌طور آرام‌آرام به فکر زندگی خانوادگی و تولد فرزندان سالم بپردازند. بنابراین، پیشرفت‌های تشخیصی و درمانی ژنتیکی می‌تواند به زوجین در داشتن فرزندانی سالم یاری رساند.

اطلاعات بیشتر
نوبت گیری آنلاین